Mikrofon volt a jele – Reggie Watts a Trafóban

// 2010-11-29

Bobby McFerrin és Sacha Baron Cohen elképesztő keveréke, a hangzások Dalíja,John Cage és T.S. Eliot szerelemgyermeke, a komédia Jimi Hendrixe – mondták, vagy írták már mindezt a ma este a Trafóban föllépő amerikai Reggie Wattsról, sőt szellemességét kafkainak vagy shakespeare-inek is nevezték már. Szerintünk az oviban is mikrofon volt a jele.

Ma este nyolctól az amerikai Reggie Watts szórakoztatja a Trafó közönségét. Nem mindennapi show-jából kiderül, hogy a hip-hop kultúrából induló mikrofon frizurájú ember, pipettával adagolja a hiphop és egyéb zenei műfajok, a spoken word és a stand up comedy elemeit műsorába. Budapesti látogatásának egyik apropója idén megjelent Why Shit So Crazy című albuma, a másik pedig a Trafóban zúgó Kortárs Drámafesztivál Budapest programsorozat.
Mit tudhat az ember, akit a jelentős dzsesszénekes Bobby McFerrin és a zseniális komikus, Sacha Baron Cohen keverékének tartanak, aki előtt egyszerre borul le Brian Eno és a Comedy Central?
Nos, szavakkal körülírni is nehéz az összetett produkciót, amivel Reggie színpadra áll. Mindenesetre beépíti operaénekeseket megszégyenítő hangterjedelmét, dzsessz tanszakon csiszolt muzikalitását, káprázatos beatbox tudását, társadalmi és szirázó humorát is az egyórás „élő színpadi struktúrájába”. Nem fél savas, ironikus vagy gúnyos frankót mondani a legfeszítőbb társadalmi és politikai kérdésekben sem.
Watts Németországban az ott állomásozó amerikai hadsereg katonájának gyermekeként született, a montanai Great Fallsban nőtt föl, hosszú húszas éveit Seattle-ben töltötte, 2004 óta pedig New Yorkban él. Persze a Nagy Almában sem ül meg a seggén és a világ számos városának színpadán mutatta meg egyedülálló produkcióját, köztük a híres sidney-i opera pódiumán is.Bobby McFerrin és Sacha Baron Cohen elképesztő keveréke, a hangzások Dalíja, John Cage és T.S. Eliot szerelemgyermeke, a komédia Jimi Hendrixe – mondták, vagy írták már mindezt a ma este a Trafóban föllépő amerikai Reggie Wattsról, sőt szellemességét kafkainak vagy shakespeare-inek is nevezték már. Szerintünk az oviban is mikrofon volt a jele.

Watts és az Óceán

Ma este nyolctól az amerikai Reggie Watts szórakoztatja a Trafó közönségét. A hiphopkultúrából induló mikrofonfejű tag nem mindennapi show-jába pipettával adagolja a hiphop és a legkülönbözőbb egyéb zenei műfajok, valamint a spoken word és a stand-up comedy elemeit. Budapesti látogatásának egyik apropója az idén megjelent Why Shit So Crazy című albuma, a másik pedig a Trafóban zúgó Kortárs Drámafesztivál programsorozat.

Mit tudhat az ember, akit a jelentős dzsesszénekes, Bobby McFerrin és a zseniális komikus, Sacha Baron Cohen keverékének tartanak, aki előtt egyszerre borul le Brian Eno és a Comedy Central?

Nos, szavakkal körülírni is nehéz az összetett produkciót, mellyel Reggie színpadra áll. Mindenesetre beleteszi operaénekeseket megszégyenítő hangterjedelmét, dzsessztanszakon csiszolt muzikalitását, káprázatos beatbox-tudását és szikrázó humorát is egyórás “élő színpadi struktúrájába”. Nem fél savas, ironikus vagy gúnyos frankót mondani a legfeszítőbb társadalmi és politikai kérdésekről sem.

Watts Németországban, az ott állomásozó amerikai hadsereg katonájának gyermekeként született 1972-ben. A montanai Great Fallsban nőtt föl, majd hosszú húszas éveit Seattle-ben töltötte, 2004 óta pedig New Yorkban él. Persze nem ül a fenekén a Nagy Almában, a világ számos városának színpadán mutatta meg már egyedülálló produkcióját, köztük a híres sidney-i opera pódiumán is.