A Take That a jegyüzérek ellen – kipakol a menedzser

// 2010-12-22

A Take That föllép a jegyüzérek ellen. A 2006-os focivébéről ismert jegyértékesítési és kontrollrendszert vezetnék be az együttes németországi koncertturnéján, megakadályozandó, hogy az üzérek tömegesen vásároljanak föl jegyeket. A lépés egyik oka a Robbie Williamsszel újraegyesült fiúbanda iránti óriási érdeklődés, melynek mértékéről már korábbi posztunkban írtunk. De Schumeck Sabottka turnémenedzser nemcsak a jegyüzéreket támadja, hanem a zeneipar képviselőit is.

Üzérek kezébe nem való

A Take That turnémenedzsere, Schumeck Sabottka – aki a német Kraftwerk ügyeit is intézi – példátlan lépésre szánta el magát. A lehető legnagyobb mértékben személyhez kötik a jegyeket a zenekar németországi koncertjeire, ezzel is megnehezítve a jegyüzérek dolgát. Ez azt jelenti, hogy 150 ezer jegyet és igazolványt fognak ellenőrizni a beléptetéskor a hamburgi Imtech Arénában, a düsseldorfi Esprit Arénában és a müncheni Olimpiai Stadionban, július 22. és 29. között.

A menedzser azt mondta a Süddeustche Zeitungnak, hogy nem a spanyolviaszt találták föl, csak a 2006-os németországi focivébén bevált gyakorlatot ültetnék át a zeneiparba. Az interjúban kiosztotta a jegyüzéreket is, akik az 55 és 82 euróba kerülő jegyekért akár 2000-et is elkérnek. Bár a legtöbb üzér szerényebb, és csak 150-200 eurót kér egy-egy jegyért, de Sabottka szerint még ez is sok.

A zenei szakember értetlenül áll a tény előtt, hogy Németországban, sőt egész Európában nem tesznek semmiféle jogi lépést a jegyárakat az egekbe emelő spekulánsok ellen. A cikkben arról győzködi a rajongókat, hogy a jegyüzérektől vásárolt jegyekkel nem fognak bejutni a koncertre.

A Take That föllép a jegyüzérek ellen. A 2006-os focivébéről ismert jegyértékesítési és -kontroll rendszert vezetnék be németországi koncertturnéjukon, mellyel megakadályoznák, hogy az üzérek tömegesen vásároljanak föl jegyeket. A lépés egyik oka az óriási érdeklődés a fiúbanda koncertjeire, melynek mértékéről már korábbi posztunkban írtunk. De Schumeck Sabottka turnémenedzser nemcsak a jegyüzéreket támadja, hanem a zeneipar képviselőit is.
A Take That turnémenedzsere, Schumeck Sabottka – aki a német Kraftwerk ügyeit is intézi – példátlan lépésre szánta el magát. A lehető legnagyobb mértékben személyhez kötik a jegyeket a zenekar németországi koncertjeire, ezzel is megnehezítve a jegyüzérek dolgát. Ez azt jelenti, hogy 150 000 jegyet és személyit fognak ellenőrizni a beléptetéskor hamburgi Imtech Arénában, a düsseldorfi Esprit Arénában és a müncheni Olimpiai Stadionban, július 22 és 29 között.
A Süddeustche Zeitungnak mondta el a menedzser, hogy nem a spanyolviaszt találták föl, csak a 2006-os németországi focivébén bevált gyakorlatot ültetnék át a zeneiparba. Az interjúban kiosztotta a jegyüzéreket is, akik az 55 és 82 euró árú jegyekért akár 2000-et is elkérnek. Bár a legtöbb üzér szerényebb és csak 150-200 eurót kér egy jegyért, Sabottka szerint még ez is sok.
A zenei szakember értetlenül áll a tény előtt, hogy Németországban, sőt egész Európában nem tesznek semmiféle jogi lépést, a jegyárakat az egekbe emelő emberek ellen. A cikkben arról győzködi a rajongókat, hogy a jegyüzérektől vásárolt jegyekkel nem fognak bejutni a koncertre:
“Vásárolsz egy jegyet, amin egy név van, a jegyüzér pedig megpróbál majd meggyőzni, hogy simán bejutsz, mert úgysem fognak szigorúan ellenőrizni. Valószínűleg úgy gondolják, hogy úgysem leszünk képesek lecsekkolni 75000 nevet.” – olvas gondolatot Sabottka, majd a zeneipar felelősségét is elismeri – “Előfordult, hogy a zenekar, a promóter és a jegyértékesítő közösen húzták le a vásárlókat. Esetenként százalékot fizettek a jegyüzéreknek egy-egy banda tagjai”.
Például a 10500 fős befogadóképességű müncheni Olympiahalle-ban 7500 jegy eladásánál teltházat hirdettek, majd a maradék 3000 jegyet jegyüzéreknek adták, akik aztán az eredeti ár többszöröséért dobták piacra azokat.
“A legszörnyűbb, hogy az egész a közönség háta mögött történik. Elmész egy hivatalos jegyirodába, ahol azt mondják, hogy teltház van, elfogytak a jegyek. Elkezdesz online keresni, és találsz jegyet 178 euróért, tehát megveszed. Máskor becsapnak, hogy csak akkor tudod megvenni a jegyet, ha lefoglalsz egy utazást és egy szállodai szobát is valahol”.

Forrás: PollstarA Take That föllép a jegyüzérek ellen. A 2006-os focivébéről ismert jegyértékesítési és -kontroll rendszert vezetnék be németországi koncertturnéjukon, mellyel megakadályoznák, hogy az üzérek tömegesen vásároljanak föl jegyeket. A lépés egyik oka az óriási érdeklődés a fiúbanda koncertjeire, melynek mértékéről már korábbi posztunkban írtunk. De Schumeck Sabottka turnémenedzser nemcsak a jegyüzéreket támadja, hanem a zeneipar képviselőitA Take That turnémenedzsere, Schumeck Sabottka – aki a német Kraftwerk ügyeit is intézi – példátlan lépésre szánta el magát. A lehető legnagyobb mértékben személyhez kötik a jegyeket a zenekar németországi koncertjeire, ezzel is megnehezítve a jegyüzérek dolgát. Ez azt jelenti, hogy 150 000 jegyet és személyit fognak ellenőrizni a beléptetéskor hamburgi Imtech Arénában, a düsseldorfi Esprit Arénában és a müncheni Olimpiai Stadionban, július 22 és 29 között

 

 

A Süddeustche Zeitungnak meséli a menedzser, hogy nem a spanyolviaszt találták föl, csak a 2006-os németországi focivébén bevált gyakorlatot ültetnék át a zeneiparba. Az interjúban kiosztja a jegyüzéreket is, akik az 55 és 82 euró árú jegyekért akár 2000-et is elkérnek. Bár a legtöbb üzér szerényebb és csak 150-200 eurót kér egy tikettért, Sabottka szerint még ez is sok.A zenei szakember értetlenül áll a tény előtt, hogy Németországban, sőt egész Európában nem tesznek semmiféle jogi lépést, a jegyárakat az egekbe emelő emberek ellen.

“Veszel egy másik névre szóló jegyet, a jegyüzér pedig megpróbál majd meggyőzni arról, hogy simán bejutsz, mert úgysem fognak szigorúan ellenőrizni. Valószínűleg úgy gondolják, hogy úgysem leszünk képesek lecsekkolni 75 ezer nevet, pedig igen” – olvas gondolatot Sabottka, majd a zeneipar felelősségét is elismeri. “Előfordult, hogy a zenekar, a promóter és a jegyértékesítő közösen húzták le a vásárlókat. Esetenként százalékot fizettek a jegyüzéreknek egy-egy banda tagjai”.

Állítása szerint például előfordult, hogy a 10 500 fő befogadóképességű müncheni Olympiahalléban 7500 jegy eladásánál teltházat hirdettek, majd a maradék 3000 jegyet jegyüzéreknek adták, akik aztán az eredeti ár többszöröséért dobták piacra őket.

“A legszörnyűbb, hogy az egész a közönség háta mögött zajlik. Elmész egy hivatalos jegyirodába, ahol azt mondják, teltház van, elfogytak a jegyek. Elkezdesz online keresni, és találsz jegyet 178 euróért, tehát megveszed. Vagy elhitetik veled, hogy csak akkor tudod megvenni a jegyet, ha lefoglalsz egy utazást és egy szállodai szobát is valahol”.

Forrás: Pollstar

 

A Koncertblog koncertközvetítéseihez Magyarország leggyorsabb 3G-hálózatára van szükség, melyet a Vodafone biztosít számunkra (x)