Nincs kegyelem – ingyen mennek Dieselboy-ra

// 2015-01-19

A Bladerunnaz invitálásában Amerika első számú drum’n’bassese, Dieselboy (aka The Destroyer) teszi tiszteletét pénteken az Akvárium nagyhalljában. És ahogy a neve is sugallja, nem fogja a hallójáratokat kegyelemben részesíteni. Ingyenjegyek a zsebünkben, játék a cikk végén, megvannak a nyertesek.

A január másodikai DC Breaks/Audio-buli mély nyomokat hagyott bennünk. Súlyos szubbasszusokkal megtűzdelt neurofunk-eposzokat oltottak a srácok kemény, hardcore-dnb-be. Szinte mindenfelől jó feedbackek érkeztek, és sanszosan ez pénteken sem lesz máshogy. Dieselboy fogja ellátni a bajunkat, akit senkinek nem kell bemutatni, aki otthon van a műfajban, de mi azért mégis megtesszük.

Damian Higgins, vagyis Dieselboy pályafutását 1994-ben kezdte, és az amerika drum’n’bass-szcéna legjelentősebb ikonjává nőtte ki magát. Ezt a kortársak és a rajongók is elismerik, gyakran hallható referenciaként és inspirációként a neve a mai napig. A nemzetközi elismerésig egészen 1998-ig kellett várnia, de ekkor a Global DJ Mix Awardson jelölték első amerikaiként a legjobb dnb-dj kategóriában, amit be is söpört (még ha megosztva is – nem mással, mint LTJ Bukemmel).

2000-ben elsőként került föl ebben a műfajban a Billboard zenei toplistájára az nagy című számával, és szintén ő volt az első amerikai dj, akit – 2004-ben – a brit székhelyű Drum & Bass Arena közönsége a top10-dj-k közé szavazott. Még ez előtt, 2000-ben “egyesült” két észak-amerikai zenésztársával, dj Darával (Darragh Guilfoyle) és AK1200-dal (Dave Minner). Egy éven át turnéztak, ez lett a Planet of the Drums. 2001-ben csatlakozott hozzájuk Messinian (James Fiorella), majd a turnét tíz egymást követő évben megismételték – ez lett a leghosszabb ideig tartó turné az elektronikus tánczene történetében.

2002-ben megalapította a Human Imprint kiadót, leginkább a dnb-re, techstepre, hardstepre és darkstepre szakosodva, de sokoldalúságát bizonyítja, hogy 2010-ben hozzáheggesztette a Subhuman: Human Imprint sublabelt is, ami már a dubstepes, drumstepes és electrós cuccok kiadásáért volt felelős.

Húszéves pályafutása alatt mintegy harminchét kiadványa jelent meg, többségben single-ök, mint például az 1998-as The Descent, a maga viccesen púzós basszusával, vagy a vibráló Hostile, de kiemelkednek az életművéből a mixlemezek is, melyekből tizenkettőt jegyez, köztük a legendás 97 Octane-t. Ezek mellett számos kollaboráció is köthető a nevéhez, többek közt a Technical Itch-csel, és a remixei sem épp elhanyagolhatóak.

A szettjeit, ahogy saját produkciót is, tökélyre fejlesztett precizitás és változatosság jellemzi, többnyire dark, karakteresen nehéz dárenbéz jellemzi. De simán elfér mellette rengeteg lépés, a dubstep, darkstep, hardstep, drumstep – mindezt néha lágy vokálokkal puhítva föl. Egy jóideje pedig négy darab cdj-n szokott csapatni a fellépésein.

Aggodalomra tehát semmi ok, minden adott egy péntek esti pörgéshez a buli ütni fog, mint az ipari áram. Erről a sztár-dj-nk mellett Jade, Mindscape, Incident és Parano!d szettjei fognak gondoskodni. A jegyek kétezer-ötszáz forintba kerülnek, de te ingyen jöhetsz, ha helyesen válaszolsz a következő kérdésre:

Játék, nyertesek

Milyen zenének volt kitéve a Bladerunnaz egyik utószilveszteri sztárvendége, Audio gyermekkorában? (Segítség a korábbi ajánlónkban, itt, a helyes válasz: Abba, Queen.)

A megfejtéseket a jatek@koncertblog.hu-ra vártuk Dieselboy tárggyal január 23-án, pénteken délig. A helyes megfejtést küldők közül két nyertest választottunk, akik ingyen mehetnek az aznap esti Bladerunnaz: Dieselboy partyra, az Akváriumba: Jónás Rékát és Lingauer Dávidot. A nyertesek nevét a Facebook-oldalunkon is közöltük, egyben tudattuk velük a buliba bejutás módját.

Lájkold Facebook-oldalunkat!, hogy részt vehess a party- és koncertbelépő-, illetve egyéb nyereményjátékainkon!