Fenyegető lidércnyomás – akik átélhetik ingyen az Esben and the Witch koncertjén!

// 2013-05-16

Csütörtökön este ismét extra rockzene lesz a hajón, mégpedig a brit Esben and the Witch celebrálásában, a huszonegyedik századi fiatalok vélt-valós életérzéseit, a melankolikus befordultságot és elszigetelődést megjelenítve. Lesznek magyarok is, a The Hostages Went Home és a Sad Kolibries, továbbá a koncertek Holalo-dj-k, nálunk meg belépő-nyereményjáték.

A nem túl ósdi, 2009-ben a világ elé lépő brit trió kezdettől könnyen felismerhető és megjegyezhető lett: ahol csak tudtak, koncerteztek, dalaikat pedig azért rögzítették, hogy a koncertjeikre eljutók hazaérve is meg tudják hallgatni őket. Nevüket egy horrorisztikus dán népmeséből szedték össze (egy-az-egyben átvéve a mese címét); a Rachel Davies vezette zenekar úgy alkot mintegy gótikusan fenyegető, lidércnyomás-hangulatot, hogy zenéje korántsem gótikus.

Játszik a posztrockkal, de nem hozza újra föl az unalmas paneleket. Minderre plasztikusan települ a brit posztpunkos keserűség, de ezzel együtt mégis megjelenik valami tisztaságféleség is. Mindez izgalmas, korokon, szubkultúrákon utaztató stíluskavalkádot épít, amit a BBC is értékelt, a 2011-es év zenei reménységeit tartalmazó listájukon való szerepeltetéssel mintegy jelezték, sokat várnak tőlük.

Debütalbumuk (Violet Cries) kiforrott, saját hangulattal bíró, komoly együttes képét mutatta. A neves Matador Records gondozásában megjelenő lemez nyomán a Siouxsie & the Banshees, a The Cure, a Mono rajongói az Esbenért is lelkesedni kezdtek, minek nyomán a The XX és a Foals vendégeként turnézhattak.

A csapat második nagylemezét mutatja be a hajón, melynek címe Wash the Sins, not Only the Face – az anyagot már most szeretik az indie-sek, a posztpunkosok és a “szomorú popzenések” is.

A legkitartóbb hazai posztrockzenekar a Képzelt Város, mely – legalábbis ezidáig – két hajtást hozott: a Sergei 2/6-tól csellós-ambientes lebegést kapunk, a csütörtök este fellépő The Hostages Went Home markáns progrockot tol. Ám a posztrock törékenysége csak hangulatot ad, a dalok gitárcentrikusak, de alkalmi légiességükben mégis tán az Anathemához hasonlíthatók, tömörebb, vibrálóbb végeredménnyel. Mindehhez komolyabban ad Susana G. de Quirós, az énekesnő hangja is, akit bizony nehéz elfelejteni egy-egy koncertjük után… A banda eddig egy kislemezt, az Up in a Tower-t, illetve egy dbütáló albumot, a Birdkin-t tette le.

A magyar hálószobapop/lo-fi-színtér talán legizgalmasabbja, a Sad Kolibries szintén az utóbbi  egy-két évben nőtte ki magát. A skacok könnyen megszerethető bemutatkozása a King of the Pointless kislemez, mely “cipőbámuló tartással és keserédes mosollyal” biztosítja a hazai közönséget, hogy “a popzenét a málló vakolatú garázsban sem fogja be a penész, főleg ha igazi érzések közvetítéséről van szó”. A dumájuk jó, csütörtök este a hajón pedig kiderül az is, hogy a zenéjük pariban van-e a szövegládájukkal.

Nyerj jegyet!

Melyik amerikai városban alakult a !!!, a dancepunk emblematikus zenekara? (Segítség korábbi ajánlónkban.)

A megfejtéseket a jatek@koncertblog.hu címre várjuk május 16-án, csütörtökön délután háromig. A helyes megfejtést beküldők között két nyertest választunk ki, akik ingyen mehetnek a csütörtök esti koncertekre, az A38-ra. A nyertesek nevét ebben a cikkben, itt, illetve a Facebook-oldalunkon is közöljük, őket e-mailben értesítettük, egyúttal tudattuk velük a koncertre bejutás módját.

Lájkold Facebook-oldalunkat, hogy időben értesülj koncertközvetítéseinkről, és hogy részt vehess a koncertbelépő-nyereményjátékainkon! 

Koncertblog-videoarchívum – válogass koncert- és partyvideóinkból!


A Koncertblog koncertközvetítéseihez Magyarország leggyorsabb 3G-hálózatára van szükség, melyet a Vodafone biztosít számunkra