Érzéki monotonitás – szilveszterezz a Koncertblog adekvátan bulizós podcastjával!

// 2015-12-30

Második podcastunkban elektronikusra és – tekintettel a szilveszterre – igazán bulisra vettük a figurát. A belvárosi és bulinegyedi klubok (például 4Bro Downtown, Telep, Toldi, Lärm) felkent táncoltatóját, a virtigli négynegyedes és bakelitmániás dj Minichet (korábban René Mascarpone) hívtuk meg, hogy rakja össze, mire ugráljanak begerjedve az olvasóink. Középtempós, alapvető négynegyedezettsége ellenére igen változatos program született, melyet innentől egészen szilveszter éjfélig akár loopolva is simán lehet pörgetni, a megunás és a túlbulizás veszélye nélkül. Artworker a budapesti partyélet mellett a reklámügynökségek körében is befolyásosnak számító Tatlin.

podcast mix szilveszter session dj minich rené mascarpone tatlin artwork technó house négynegyed reklámügynökség hps bakelit vinil buli party görög ferenc gábor intermédia művész artdirektor tilos rádió producer elektronikus zene szett black merlin szintipop nyolcvanas évek esg Franz Ferdinand in flagranti craig yarney wolfram isoleé remix red axes abrao cowboy rhythmbox rework club bizarre catalepsia djs pareja alejandro paz daniel maloso tiga sexor album lemez boys noize klanken paranoid london

Tatlin artworker

Görög Ferenc Gábor Tatlin
intermédia-művész, artdirektor (HPS), dj (Tilos Rádió), producer
Mixloud, Instagram

“Az elektronikus zene és a digitális képalkotás számomra kéz a kézben járnak, és végtelen az összekapcsolódásuk által lehetséges kombinációk száma. Alkotóművészként és alkalmazott művészként is ezeket a kombinációkat építem be munkáimba, ahol maga az alkotói folyamat is legalább annyira izgalmas, mint a végeredmény.”

Itt hallgasd!

Minich podcaster

“A koncepció szerint egy szilveszteri buli közepén elhelyezett dj-szett megkomponálása volt a feladatom. Annyiban módosult a fejemben a koncepció, hogy ez kicsit egy amolyan zanzásított – akár szilveszteri – buli, a felszopástól a csúcspontszerűségén át a lecsengéséig-végéig.

Számomra. Ez jól látható a tempóját és dinamikáját végignézve is. Számomra. Egy eléggé összevissza, az én olvasatomban mégis egységgé összeálló katyvasz született, szigorúan vinilekkel operálva, merthogy ugye fétisem és mással nem dolgozom, sync-gomb nélkül.

Lassan indítunk, konkrétan szintipop (Black Merlin: Salute to the Light [Original Mix]), ami örök szerelmem (a nyolcvanas évek elektronikus zenéinek a hangzása úgy általában). Tehát kellett egy ilyen, ami lassú indítás, de eredeti sebességén még lassabb volna. A következő másfelé evez, gitárosabb hangvétellel (ESG: What She Came For – Wild Ggreese Leyline Dub [Franz Ferdinand Cover]), semmilyen viszonyom az eredetijével, egyszerűen csak megtetszett, és beépítettem. Innen megint másfelé kanyarodunk, szintetikusabb irányba ismét (In Flagranti featuring Craig Yamey: Double Talk [Wolfram-mix]), wolframos hangulatban, az In Flagranti kattantsága lemezeik megvásárlására ösztönöz amúgy is. A következő az egyik jelenlegi kedvenc csapatom új ep-jéről egy Isoleé-remix (Red Axes feat. Abrao: Sabor [Isolee Remix]), amitől nekem kissé közelmúltízű lesz, kedvesen.

Innen visszakanyarodunk a valamelyest kattantba (Cowboy Rhythmbox: Latin Sex Change), már a címe is… Itt szintén nagy-nagy, szinte legnagyobb kedvencem jön, Rework: Want to Know (Original Mix), először technoid hangulatban, érzéki monotonítással, majd basszusgitár- és pszichozajok dominanciájával (Club Bizarre: La Mort du Petit Cheval [Chloé’s Open Late Mix]) teljesen másfelé fordulunk, hogy ezután visszatérhessen a Rework (Overdosed), ám most synthwave-es hangulatban (imádom!). Itt egy kis technó is belefért (Catalepsia: I’m not from Chicago [Infected Gas-remix]), hogy utat adhasson két Cómeme-tracknek (DJs Pareja & Alejandro Paz: Cógeme, illetve Daniel Maloso: No Doy Nada). Az első videokipjét érdemes (vagy nagyon nem érdemes) végignézni, bizarr, maradjunk annyiban, hogy nem heterobár… Maloso szintén egyik kedvencem, erőteljes ebm-hatásokkal zenéiben, hálistennek.

Itt egy kis electroclash-beütés érkezik (Tiga vs Boys Noize: 100), csak hogy minden legyen. Tiga zenéje főként a 2006-os Sexor album óta kedves számomra, ugyanaz mindig, mégis mindig naprakész. Ezt majdnem agresszív darab követi (Klanken: Twee), nem tudok róla semmit, csak kell ide, arcot szétszedős. Csupa kedvencemet emlegetem, megint egy óriási, nem túl új darabbal, viszont erősen savasan, csodásan puritán módon (Paranoid London featuring Mulato Pintado: Eating Glue). Itt már annyira tetőfőkán a hangulat, hogy hirtelen visszavesszük, szinte diszkó ránt vissza minket (Brian Ring: Movement Is My Friend), hogy egy újabb In Flagranti-agymenés (High Pitch [In Flagranti-dubmix]) keretezze az egészet. Illetve meglepetésvendég a végén.”

Track-lista

1. Black Merlin: Salute to the Light (Original Mix) / New Jersey

2. ESG: What She Came For – Wild Ggreese Leyline Dub (Franz Ferdinand Cover) / Domino Recording

3. In Flagranti feat. Craig Yamey: Double Talk (Wolfram-mix) / Codek

4. Red Axes feat. Abrao: Sabor (Isoleé-remix) / Crosstown Rebels

5. Cowboy Rhythmbox: Latin Sex Change / Phantasy Sound

6. Rework: Want to Know (Original Mix) / Yakazi

7. Club Bizarre: La Mort du Petit Cheval (Chloé’s Open Late Mix) / Days of Being Wild

8. Rework: Overdosed / Meant

9. Catalepsia: I’m not from Chicago (Infected Gas-remix) / Metis Recordings

10. DJs Pareja & Alejandro Paz: Cógeme / Cómeme

11. Daniel Maloso: No Doy Nada / Cómeme

12. Tiga vs Boys Noize: 100 / Turbo

13. Klanken: Twee / Deewee

14. Paranoid London feat. Mulato Pintado: Eating Glue / Paranoid London

15. Brian Ring: Movement Is My Friend / Running Back

16. In Flagranti: High Pitch (In Flagranti-dubmix) / Codek

17. Terence Trent D’Arby: Sign Your Name / CBS Records

Lájkold Facebook-oldalunkat!, hogy részt vehess a party-, koncert- és fesztiválbelépő-, illetve egyéb nyereményjátékainkon!